Sok szakembert elgondolkodtatott a Wikipedia Alapítvány eddigi legsikeresebb adománygyűjtő kampánya. A függetlenségét következetesen őrző online közlexikon mindig is fontosnak tartotta hogy nem csak tartalmát de forrásait is a felhasználók dobják össze. Nincs helye reklámnak, állami vagy más támogatásnak. Az oldal már a kezdetektől adakozásra szólította fel a felhasználókat, mérsékelt sikerrel. Tavaly azonban taktikát váltottak.
Ahogy az Information Is Beautiful szerkesztője írja: "Ahogy jómagam is, valószínűleg Önök is eltűnődtek már azon, hogy egy ilyen internet-randi honlap stílusú hirdetés, egy ilyen nyomulós nagytotállal kicsit is sikeres lehet-e az adománygyűjtésben." Más cikkírók és bloggerek is sokat viccelődtek azon, ahogy Wales bociszemeket mereszt a képen. Számtalan írott és és photosoppolt paródia készült a bannerről.
Hogy végül bevált-e? Nézzük az eredményeket az Information is Beautiful infografikáján:
Adománykérő felhívások hatékonysága a Wikipedián (dollár/nap)
"Köszönjük az agymasszázst." - 580$
"Információgyűjtésben Wikipédia-függő vagy? Most a mi működésünk függ tőled." - 2900$
"Ismerd be: a Wikipedia nélkül soha nem fejezted volna be azt a jelentést." - 3000$
"Kérjük olvassa el a Wikipedia-alapító Jimmy Wales személyes felhívását." - 47433$
Színkód: hála :: lelkiismeret :: nyomulás
Lehet vitatkozni: mi hatott. A rövid, ütősnek szánt szlogeneket felváltó személyes hangnem, a bizalom, hogy az olvasók elolvasnak és megértően reagélnak egy hoszabb (kb. egy oldalas) érvelésre, az az érzés hogy Jimmy állandóan figyel; vagy az ügyes fotós és a profi grafikai design – vagyis a bociszemek.