Mi ez?

Forráshiányos, pályázatfüggő, nehezen fenntartható, kapacitást nélkülöző... ismerős kifejezések? Itt a helyed. Civil adománygyűjtés, CSR, kommunikáció, újdonságok, módszertan és technológia.

Rovatok

FORRÁSSZERVEZÉS, ADOMÁNYGYŰJTÉS, CIVIL KOMMUNIKÁCIÓ

2011.05.12. 21:29 Kiraly_Hunor

Jimmy Wales bociszemei

Címkék: online információs technológia digitális forrásszervezés

Sok szakembert elgondolkodtatott a Wikipedia Alapítvány eddigi legsikeresebb adománygyűjtő kampánya. A függetlenségét következetesen őrző online közlexikon mindig is fontosnak tartotta hogy nem csak tartalmát de forrásait is a felhasználók dobják össze. Nincs helye reklámnak, állami vagy más támogatásnak. Az oldal már a kezdetektől adakozásra szólította fel a felhasználókat, mérsékelt sikerrel. Tavaly azonban taktikát váltottak.

 Ahogy az Information Is Beautiful szerkesztője írja: "Ahogy jómagam is, valószínűleg Önök is eltűnődtek már azon, hogy egy ilyen internet-randi honlap stílusú hirdetés, egy ilyen nyomulós nagytotállal kicsit is sikeres lehet-e az adománygyűjtésben." Más cikkírók és bloggerek is sokat viccelődtek azon, ahogy Wales bociszemeket mereszt a képen. Számtalan írott és  és photosoppolt paródia készült a bannerről.

Hogy végül bevált-e? Nézzük az eredményeket az Information is Beautiful infografikáján:

Adománykérő felhívások hatékonysága a Wikipedián (dollár/nap)

"Köszönjük az agymasszázst." - 580$

"Információgyűjtésben Wikipédia-függő vagy? Most a mi működésünk függ tőled." - 2900$

"Ismerd be: a Wikipedia nélkül soha nem fejezted volna be azt a jelentést." - 3000$

"Kérjük olvassa el a Wikipedia-alapító Jimmy Wales személyes felhívását." - 47433$

Színkód: hála :: lelkiismeret :: nyomulás

Lehet vitatkozni: mi hatott. A rövid, ütősnek szánt szlogeneket felváltó személyes hangnem, a bizalom, hogy az olvasók elolvasnak és megértően reagélnak egy hoszabb (kb. egy oldalas) érvelésre, az az érzés hogy Jimmy állandóan figyel; vagy az ügyes fotós és a profi grafikai design – vagyis a bociszemek.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://fundraiser.blog.hu/api/trackback/id/tr862899336

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Dami123 · http://endami.blogspot.com 2011.06.05. 16:43:10

Apró pontosítás: A Wikipédiát futtató alapítvány neve: Wikimédia (M-mel és nem P-vel) Alapítvány; részben azért, mert a Wikipédia mellett több másik projekt (pl. a Wikimedia Commons képtár) is az égisze alá tartozik.

Évek óta tart a trend, hogy a Jimmy Wales-felhívás a legsikeresebb; míg az előző években általában csak karácsony környékén kapcsolták be, az idei kampány nagyon nagy részt ráépített, főként azután, hogy a tesztelt alternatívák (ahogy a bejegyzés is mutatja) közel sem voltak olyan sikeresek. Az idei kampányban, több egyéni felhívás is futott (Magyarországon pl. egy ideig Mészöly Tamás üzenete), ezek azonban szintén nem szárnyalták túl a Jimmy kampányt.

Örök kérdés az Alapítvány számára, hogy hogyan tud túllépni Jimmy árnyékán és mi az ami hozzájárul Jimmy sikeréhez, amit replikálni tudnának.
süti beállítások módosítása