Mi ez?

Forráshiányos, pályázatfüggő, nehezen fenntartható, kapacitást nélkülöző... ismerős kifejezések? Itt a helyed. Civil adománygyűjtés, CSR, kommunikáció, újdonságok, módszertan és technológia.

Rovatok

FORRÁSSZERVEZÉS, ADOMÁNYGYŰJTÉS, CIVIL KOMMUNIKÁCIÓ

2011.08.15. 08:22 Kiraly_Hunor

Benne voltam a tévében

Tévénézők ezrei nézhették végig, ahogy a Blue Cross alapítvány igazgatónője inkognitóban önkéntesnek jelentkezik a saját szervezetéhez és munkához lát a szervezet állatkórházaiban és menhelyein. Az adás után égtek az adományvonalak.

 

Az angol Blue Cross volt az első civil szervezet, amely bekerült a C4 csatorna Undercover Boss c. műsorába.

A népszerű tévéshow több országban is futó franchise (Nagy-Britannia, Egyesült Államok, Ausztrália, Norvégia, Németország). Minden epizódban egy nagyvállalat  álruhás felső vezetője a főszereplő, aki reality show forgatás ürügyén a legalsó szinteken dolgozhat a cégénél. A sorozat eddigi epizódjai is hoztak már érdekes eredményeket; a cégvezetők olyan szempontokat, szervezési hibákat vagy éppen erősségeket láthattak, amikkel előtte nemigen találkoztak.

Kim Hamilton, miután együtt dolgozott a gondozókkal és nővérekkel, alaposan átértékelte az önkéntesek munkáját. " Mindig tudtam hogy az önkénteseink keményen dolgoznak és elhivatottak, de fogalmam sem volt mennyi szenvedéllyel végzik a munkájukat és meddig el tudnak menni hogy hozzátegyék a magukét a rászoruló állatokrt folyó munkához. Soha életemben nem voltam még ilyen fáradt és ilyen boldog."

Az adás utáni héten 7000 font azonnali adomány érkezett és ötvennyolcan indítottak éves, rendszeres utalást, ami évi több mint 4000 fontot jelent a szervezetnek. 35 000 látogató nézte meg a héten a Blue Cross honlapját és 337 új rajongójuk van a Facebookon.

Könnyű lenne irigykedni: na persze, ha ekkora nyilvánosság hullik az ember ölébe... Mielőtt magyarosan legyintenénk egyet és nekiállnánk panaszkodni, vegyünk észre valamit: amikor más szervezeteket mutattak be tévéműsorban (akár hasonló szervezeteket az Animal Planet, vagy a National Geographic műsorán) az soha nem váltott ki ilyen reakciókat.

Ennyit ér, ha a célközönség beleláthat a szervezet működésébe, hiteles képet kap és nem csak egy szép képekkel kísért pr-szöveget egy honlapon.Az epizód augusztus 18.-ig online megtekinthető a Chennel 4 honlapján.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://fundraiser.blog.hu/api/trackback/id/tr93148441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása