A cseh CoNasBaví honlap egyszerű, nagyon jól kitalált működési elveivel új színt visz a CSR világába.
A kisebb szervezetek általában nehezen, vagy sehogy sem érik el a nagy cégeket. Ezen a cseh honlapon egymásra találnak. Röviden: a CoNasBaví felületén megjelenő projekteket lájkolják, megosztják az emberek. A cégek pedig válogathatnak, melyiket támogatják.
Civil szervezetek és magánemberek is feltölthetnek projektterveket. A tervek mindenki számára átláthatóak, érthetőek. A honlapon állandóan "jelen van" két-három cég és rendszeresen támogatnak, de van olyan vállalkozás is, ami csak egy-egy alkalomra jelentkezik be, hogy támogason egy projektet. A látogatók pedig lájkolhatják, megoszthatják őket.
A honlapot üzemeltető szervezet tapasztalatai szerint a cégek elvileg a profiljukhoz illő, CSR alapelveiknek megfelelő projektet keresnek, gyakorlatilag pedig leginkább a lájkok száma érdekli őket. Mint tudjuk, a CSR és a szponzorálás nem ugyanaz, a CSR a társadalmi felelősségválalásról és nem a reklámértékről szól :)
Mitől olyan jó ez a pofonegyszerű ötlet?
- A szponzor már akkor látja a befektetése reklámértékét, amikor még nem adott ki pénzt.
- A honlap nem csak forrásszervező de kommunikációs csatorna is a porjektnek és a szervezetnek. A felhasználók, látogatók akiknek tetszik, részben multiplikátorrá válnak; megosztják, elmesélik ismerőseiknek, stb. Már hónapokkal a megvalósulás előtt ismerik a projektet.
- Olyan kis szervezetek, sőt magánemberek is hozzájutnak céges támogatási lehetőségeknek, akik egyébként esélytelenek lennének erre.